Zincir mağazalar şeklinde
hizmet veren işletmelerde yöneticilerin müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını
karşılayacak şekilde mağaza yerleşiminden, kampanya yönetimine, öneri ve
şikâyet yönetiminden, çalışanların elde tutundurulmasına istikrarlı bir şekilde
performans göstermesi gerekmektedir. İşletmeler ancak bu şekilde sürdürülebilir
rekabet avantajına sahip olabilmektedir. Özellikle perakende sektöründe tüm
yönetici ve çalışanların yaratıcı olması ve müşteri beklentisini ihtiyaç
doğduğu anda karşılaması istenmektedir. Bu noktada yönetici performansı
açısından müşteri hizmetlerinin, çalışan davranış ve motivasyonunun ve
satışların yönetilmesi önem kazanmaktadır. İşletme performansını artırabilecek
bazı ipuçlarına ulaşılabileceği için yönetici performansının belirlenmesi
faydalı olabilir. Bu çerçevede yapılan bu çalışma sonucunda yönetici performansının
operasyonların yönetimi ve işletme politikalarına uyum olmak üzere iki
bileşenli bir yapı sergilediği, operasyonların yönetiminin işletme
performansını anlamlı ve olumlu etkilerken, işletme politikalarına uyumun ise
herhangi bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 19 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.