Bu
araştırmanın amacı, restoran işletmelerinde yaşanan hizmet hatalarının
giderilmesinde kullanılan telafi sürecinde, algılanan adalet ve telafi
memnuniyetinin etkisini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, memnuniyet, sadakat ve
ağızdan ağıza iletişim eğilimindeki değişikliklerin tespit edilmesinde adalet
teorisi temel alınmıştır. Araştırma, son bir yıl içerisinde herhangi bir yiyecek-içecek
işletmesinde hizmet hatası ve telafi süreci deneyimlemiş olan 1024 katılımcı
üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, hizmet hatalarının
yaşandığı bir hizmet deneyimi sonucunda, genel olarak hizmet deneyiminden
duyulan memnuniyet üzerinde telafi sürecinden duyulan memnuniyet ve telafi
sürecine ilişkin adalet eğiliminin kısmen etkili olduğu görülmüştür. Öte
yandan, telafi memnuniyeti ve algılanan adaletin memnuniyeti etkilemesi
durumunda, müşterilerin işletmeye yönelik yeniden ziyaret etme ve tavsiye etme
davranışlarında önemli ölçüde bir değişikliğin ortaya çıkabileceği tespit
edilmiştir. Diğer taraftan, telafi sürecinden duyulan memnuniyetin, algılanan
adalet eğilimine kıyasla yüksek bir açıklama gücüne sahip olduğu görülmüştür. Araştırma
sonucunda teorik ve pratik yönlü öneriler ortaya konulmuştur.
Hizmet hatası telafi yöntemleri şikayet yönetimi adalet teorisi telafi memnuniyeti algılanan adalet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 19 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.