The aim of this study is the high-low price perceptions of consumers differ from each other according to demographic characteristics and determine the relationships between the factors. The study population consisted of students Dumlupınar University Institute of Social Sciences. Research data was collected using a questionnaire of 114 students. According to the findings, there is difference between the product that can be found easily and with less functional according to demographic characteristics and being first and limited number, there is no difference in terms of other factors. Also positive relationships among the factors that have been identified.
Marketing Communications Integrated Marketing Communications Price High-Lowest Price Connotations.
Bu çalışmanın amacı; yüksek- düşük fiyat algıların tüketicilerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini ve faktörler arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmanın evrenin Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 114 öğrenciden anket yöntemiyle toplanan verilerle gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre yüksek ve düşük fiyat faktörlerine yönelik algıları arasında demografik özelliklere göre kolay bulunabilen ve az fonksiyonlu ürün ile ilk ve sınırlı sayıda olma yönünden farklılık bulunmuş diğer faktörler yönünden farklılık bulunmamıştır. Ayrıca faktörler arasında pozitif yönlü ilişkiler tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Fiyat, Yüksek- Düşük Fiyat Çağrışımları
Pazarlama İletişimi Bütünleşik Pazarlama İletişimi Fiyat Yüksek- Düşük Fiyat Çağrışımları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 15 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.