İnternet üzerinden pazarlama konusu, geçmişte ve günümüzde oldukça fazla araştırılan ve üzerinde çalışmalar yapılan bir konudur. Özellikle internet kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak elektronik ticaret faaliyetlerinin artması ile birlikte internet üzerinde pazarlama konusu daha da önemli hale gelmektedir. İşletmeler internet üzerinden satın alma faaliyetlerinde tüketici ile fiziki temas kuramadıklarından, tüketicilerin davranışlarının tespiti bu anlamda eski yöntemlere kıyasla farklılık arz etmektedir. Söz konusu tüketicilerin, internet üzerinden satın alma kararı almadan önceki davranış ve tutumları, satın alma işlemini gerçekleştirdiği sırada ki davranış ve tutumlarının tespiti pazarlamacıların başarısı için çok önem arz etmektedir. Bu çalışmada Niğde Üniversitesinde görev yapan Akademik ve İdari personel iki tüketici grubuna ayrılmıştır. Bu iki grup üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma yapılarak elde edilen bulgular incelenmektedir.
Online marketing topic has been so important especially based on increasing internet usage. In this research, it has been studied whether there is a relationship between demographic factors and online buying experience. Also this study aims to discover the customers’ opinions about the general opinions on online shopping, avoidance of online shopping. The data was collected using the surveys. As a result it was found that there is a relationship between the age, the education level, the owner of credit card and online shopping experience and online shoping has still been perceived risky by the consumer and higher delivery charges are one of the major reason to avoid online shoping.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 15 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.