The Relation Among Customer Orientation, Brand Reliability and Local Retail Loyalty The main subject of this study is the local organized retailers which are competing with national and international companies in the ever-growing and increasingly competitive retail industry. This study seeks to determine the extent to which local organized retailers can achieve local customer loyalty using variables such as customer orientation and brand reliability. The study was conducted with the participation of the three organized local food retailers in Kirikkale. Face to face survey is conducted with employees and customer of the firms. The collected data is interpreted by analyzing with statistical package program. According to the results of this study, local retail loyalty is divided into the following two sub-groups: “ethnocentrism and loyalty in favorable conditions” and “loyalty despite unfavorable conditions”. When the impact of customer orientation and brand reliability were examined, it was found that the subgroup characterized by proper and honest approaches to brand reliability shows parallelism with the “ethnocentrism and loyalty in * Yrd. Doç. Dr., Kırıkkale Üniversitesi Keskin Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü, Kırıkkale, ybguler@hotmail.com favorable conditions factor sub-group”. It is seen that customer orientation is not related with local retail loyalty so much.
Büyüyen ve rekabetin arttığı perakendecilik sektöründe, ulusal ve uluslararası firmalara karşı mücadele etmeye çalışan yerel organize perakendeciler bu çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Araştırma ile yerel organize gıda perakendecilerinin özellikle müşteri odaklılık ve marka güvenilirliği gibi değişkenlerle yerel perakende sadakatini ne düzeyde sağlayabilecekleri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma Kırıkkale İlindeki 3 yerel organize gıda perakendecisine ulaşılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada işletme çalışanları ve müşterileri ile yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler istatistik paket programı ile analize tabi tutularak bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yerel perakende sadakati, “etnosentrizm ve olumlu durumlardaki sadakat” ve “olumsuzluklara rağmen sadakat” şeklinde iki ayrı alt faktör grubuna ayrılmaktadır. Müşteri odaklılık ve marka güvenilirliğinin sadakat üzerine etkisi incelendiğinde, özellikle marka güvenilirliğine yönelik doğru ve dürüst yaklaşımlardan oluşan alt faktör grubunun yerel perakende sadakatinin “etnosentrizm ve olumlu durumlardaki sadakat” alt faktör grubu ile paralellik gösterdiği ortaya konulmaktadır. Müşteri odaklılık kavramının ise yerel perakende sadakati ile çok fazla ilişkili olmadığı görülmektedir.
Anahtar kelimeler: Yerel Perakende Sadakati, Müşteri Odaklılık, Marka Güvenilirliği
Yerel Perakende Sadakati Müşteri Odaklılık Marka Güvenilirliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 15 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.