This study aims at examining whether country image influences consumers’ quality perceptions. Furthermore, it aims at examining whether this effect holds across different cultures and product categories. The data was collected through survey method from convenience samples of undergraduate business and MBA students in Turkey and the US. During the analysis process, reliability analysis and confirmatory factor analysis were conducted, and structural equation modeling was utilized in order to test the hypotheses. The findings demonstrate that micro country image significantly and positively influences consumers’ quality perceptions of products. On the other hand, they show that there is no direct relationship between macro country image and perceived brand quality. In addition, different * Bu çalışma 19. Ulusal Pazarlama Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur. ** Yrd. Doç. Dr., Bozok Üniversitesi İİBF, İşletme Bölümü, ahmet.bayraktar@bozok.edu.tr*** Yrd. Doç. Dr., Bozok Üniversitesi İİBF, İşletme Bölümü, r.kurtoglu@bozok.edu.trfrom the previous country of origin studies, the results indicate that macro country image significantly and positively influences micro country image. This study suggests that the strategic management of country image and the recognition of its significance will be key to successful global marketing and that favorable country image will represent an important part of the competitive advantage of brands in global markets in the years ahead in which the global competition is expected to rise further.
Country image country of origin perceived brand quality structural equation modeling
Bu çalışmanın temel amacı, ülke imajının tüketcilerin kalite algılamalarını etkileyip etkilemediğini incelemektir. Bu etkinin farklı kültürlerde ve farklı ürün kategorilerinde geçerli olup olmadığını da incelemek çalışmanın diğer bir amacıdır. Çalışmada anket yöntemi kullanılarak, kolayda örnekleme yoluyla belirlenen, Türkiye ve A.B.D.’de okuyan lisans ve yüksek lisans öğrencilerinden oluşan bir örneklemden veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde güvenilirlik analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Bulgular, mikro ülke imajının tüketicilerin ürünler hakkındaki kalite algılamalarını anlamlı ve pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Bulgular, makro ülke imajı ve algılanan marka kalitesi arasında doğrudan bir ilişki olmadığını da göstermektedir. Önceki menşe ülke çalışmalarından farklı olarak sonuçlar, makro ülke imajının mikro ülke imajını anlamlı ve pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Bu çalışma, ülke imajı stratejik yönetiminin ve öneminin kabul edilmesinin, başarılı bir küresel pazarlama için kilit rol oynayacağını ve olumlu ülke imajının, küresel rekabetin daha da artmasının beklendiği önümüzdeki yıllarda, küresel pazarlarda markanın rekabet avantajının önemli bir parçasını oluşturacağını ortaya koymaktadır.
Ülke imajı menşe ülke algılanan marka kalitesi yapısal eşitlik modeli How Does Country Image Influence Consumers’ Quality Perceptions?
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 15 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.