Sağlık kurumları, en temel hizmet
olan, sağlık hizmetini sağlamaları nedeniyle hizmet işletmeleri arasında önemli
bir yere sahiptirler. Bu hizmeti etkin ve verimli verebilmenin temel şartı ise
kalitedir. Sağlık kurumlarında hizmet kalite algısının beklentilere kıyasla
oranı ile sağlık kurumlarında hizmet kalite algısının düzeyini,daha önce
yapılmış olan bireysel çalışmaların bulgularını bir araya getirerek, göstermek
amacıyla yapılan bu meta-analiz çalışmasında, 2000 ile 2018 yılları arasında
yapılmış 175 araştırma incelenmiştir. Araştırmalar arasından, belirlenen
kriterlere uygun 17 adet araştırma çalışmaya dahil edilmiş ve meta analiz
yöntemiyle birleştirilmiştir. Meta analize dâhil edilen çalışma yapısının homojen
olduğu görülmüştür. Bundan dolayı, çalışmanın genel etki büyüklüğü sabit
etkiler modeli kullanılarak hesaplanmıştır. Genel SERVQUAL skorlarının
ortalamasından elde edilen bulgular neticesinde, sağlık kurumlarında algılanan
hizmet kalitesinin beklenen hizmet kalitesinden daha düşük olduğu (-0,290) ve
genel kalite algısı ortalamasının 3,73 olduğu tespit edilmiştir. Bu değer 5’e
yaklaştıkça kalite algısının yükseldiğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 20 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.