Bu
çalışmada nesnelere insani özellikler yüklemenin, tüketicinin marka aşkı ve
marka nefreti duygularına etkisini ve insan biçimselliğin rasyonel ve hedonik
ürün grupları açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amaçlanmıştır. Bu
amaçla Muş il merkezinde bulunan tüketicilerle yüz yüze anket uygulanmıştır. Elde
edilen sonuçlar doğrultusunda insan biçimselleştirme ile marka aşkı arasında
pozitif ilişki olduğu ancak marka nefreti ile anlamlı bir ilişki olmadığı
tespit edilmiştir. Rasyonel ve hedonik fayda sağlayan ürünlerin tümünde insan
biçimcilik ve marka aşkı arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.
Marka aşkı Marka nefreti Antropomorhism Hedonik Fayda Rasyonel Fayda.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 20 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.