Yoğun rekabet ortamında,
hizmetlerin çeşitlilik göstermesi,
beklentilerin değişmesi ve artması işletmelerin kalite konusuna
verdikleri önemi artırmalarına yol açmaktadır. Algılanan hizmet kalitesi, temel
olarak maddi olmayan unsurlardan oluştuğundan, perakende sektörü ve hizmet
sektörü içinde yer alan alış veriş merkezleri açısından rekabet avantajı elde
etmede önemli araçlardan biri haline gelmiştir. İşletmelerin sürdürülebilir
rekabet avantajı elde etmede diğer bir kilit noktası da tüketicilerin tekrar
satın alma niyeti oluşturmaktadır. Bu çalışma Sivas ili alışveriş merkezinde
algılan hizmet kalitesinin tekrar satın alma niyeti üzerinde etkisi belirlemeye
yönelik yapılmıştır.
Tüketicilerin algılanan hizmet
kalitesini ölçmek için Parasuraman ve arkadaşları (1988) tarafından
geliştirilen 22 maddelik SERVQUAL ölçeğinden yararlanılmıştır. Tekrar satın
alma niyeti için ise Parasuraman, ve arkadaşları (2005) tarafından oluşturulan 3
ifadeden oluşan ölçek kullanılmıştır. Araştırmada model ve hipotezlerin test
edilmesi için anket formu hazırlanmıştır.
Pazarlama Algılanan Hizmet Kalitesi Tekrar Satın Alma Niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 20 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.