Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlama Konulu Çalışmaların Literatür Taraması

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 1, 1 - 24, 14.01.2022
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.953391

Öz

Geçmişten günümüze gerek toplum gerekse işletmeler açısından pazarlama her zaman var olmuştur. Pazarlama, çağın gerekleri ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle zaman içerisinde gelişim süreci göstermiştir. Bu süreçte işletmeler hedeflerine ulaşmak için birçok pazarlama stratejisi geliştirmişlerdir. Pazar elde etmek ya da bulunulan pazarda tutunmak için birçok pazarlama çeşidinin ortaya çıktığı bilinmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı 2018-2021 Mart dönemi içerisinde pazarlama alanında yapılmış çalışmaların tam sayım yöntemi uygulanarak literatür taramasını oluşturmak ve çalışmaların hangi konularda yoğunlaştığı gibi birçok bilgiye ulaşmayı sağlamaktır. Araştırmanın pazarlama alanında DergiPark’ta yayımlanmış çalışmaların birçok özelliklerinin ortaya konulması, yakın gelecekteki çalışmaların incelenmesi, tüm pazarlama alanındaki çalışmaların taranması açısından değer taşıdığı düşünülmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, DergiPark’ta yayımlanmış olan pazarlama konulu 49 adet makalenin büyük çoğunluğunun hizmet pazarlaması ile ilgili olduğu anlaşılmıştır. Yine çalışmaların çoğunlukla Türkçe olarak yazıldığı, pazarlama konulu 2019 yılında daha çok makalenin yayımlandığı bulgusuna varılmıştır. Ayrıca literatür incelemesi sonunda DergiPark’ta yayımlanan pazarlama konulu çalışmaların, uluslararası alan endeksinde yoğunlaştığı, en çok iki yazarlı, çoğunlukla nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapıldığı bilgisine ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akçadağ, M. (2019). Algılanan hizmet kalitesinin tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Sivas ili alışveriş merkezi uygulaması. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (2), 201-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cumuiibf/issue/50375/616326
  • Akdemir, R. ve Akbulut, O. (2019). Yeşil pazarlama stratejilerinin rekabet avantajına etkisinin incelenmesi: Muğla ilinde yer alan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerine yönelik bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (72), 1676-1687. DOI: 10.17755/esosder.530648
  • Arabelen, G. ve Baştuğ, S. (2019). Nesnelerin internetinin pazarlama faaliyetlerine katkısı: lojistik bilgi teknolojileri üzerine bir uygulama. Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 17-31. https://dergipark.org.tr/tr/pub/denlojad/issue/50575/649163.
  • Aşcı, K. ve Taşçıoğlu Baysal, H. (2019). Satış pazarlama çalışanlarının işe tutkunluk davranışlarının incelenmesi üzerine bir araştırma. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2 (1), 35-53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/45038/553241.
  • Avcı, İ. ve Yıldız, E. (2019). Fenomenlerin güvenilirlik, çekicilik ve uzmanlık özelliklerinin marka tutumu, satın alma niyeti ve elektronik kulaktan kulağa pazarlama üzerindeki etkileri: İnstagram örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (38), 85-107. DOI: 10.35343/kosbed.569351.
  • Ayvaz, İ. ve Alnıaçık, Ü. (2018). Pazarlama iletişiminde kullanılan kıtlık taktiklerinin tüketiciler üzerindeki etkisi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 18 (35), 1-19. DOI: 10.30976/susead.365211.
  • Bakır, N. ve Koncuk, G. (2020). Sanayi ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren kobi’lerin iç pazardaki pazarlama sorunlarının incelenmesi ve keşifsel bir araştırma. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi. 3 (1), 51-81. DOI: 10.33416/baybem.646252.
  • Bulunmaz, A. ve Serhateri, A. (2019). İçsel pazarlama faaliyetleri ile iç müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki: Mevduat bankaları ve katılım bankalarının karşılaştırılması. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 1 (1), 51-56. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sauied/issue/51532/652466.
  • Büyükmehmetoğlu, N. ve Oktay, K. (2019). Turizmde yeni ürün geliştirme ve pazarlama stratejileri: Kastamonu şehir merkezi destinasyonu örneği. İşletme Bilimi Dergisi, 7 (3), 653-676. DOI: 10.22139/jobs.520467.
  • Çakır, T. (2019). Kurumsal pazarlama perspektifinden sponsorluk reklamlarıyla sürdürülebilirlik farkındalığının oluşturulmasına yönelik bir değerlendirme. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 4 (3), 270-285. DOI: 10.29106/fesa.582873.
  • Çatı, K. ve Cengiz, S. (2019). Politik pazarlama çerçevesinde siyasi partilerin seçim beyannamelerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (72), 1701-1712. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/47063/542057.
  • Çatı, K. ve Öcel, Y. (2019). Yeşil pazarlama faaliyetleri çerçevesinde çevreci bilinç düzeyinin çevreci davranış üzerine etkisi: Düzce ili örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18 (4), 1412-1431. DOI: 10.21547/jss.542692.
  • Çengel, Ö., Pirtini, S. ve Çakıroğlu, I. (2020). Covıd-19 sürecinde işletmelerde kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk stratejilerinin yeniden yapılandırılması üzerine pazarlama yönlü bir yaklaşım. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi. 4 (7), 1-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tje/issue/57551/767364.
  • Demirci Orel, F. ve Arık, A. (2020). Sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin çevrimiçi tüketici katılımı ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Moda markaları örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19. Uluslararası İşletmecilik Kongresi Özel Sayısı, 146-161. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erusosbilder/issue/58345/841851.
  • Erciş, M. S. (2011). Pazarlama iletişimi kavramları. Nobel.
  • Fidan, K. ve Yıldırım, F. (2021). Dijital pazarlama stratejileri üzerine nitel bir araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4 (8), 137-150. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tje/issue/60087/855328.
  • Gedik, Y. (2020). E-Posta Pazarlama: teorik bir bakış. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3 (2) , 476-490. DOI: 10.33712/mana.747739.
  • Girgin, M. (2019). Pazarlama ve veri analitiği; pazarlamanın artan önemi. Uluslararası Bankacılık Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 1-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ubeyad/issue/48439/568899.
  • Güler Bağdat, S. ve Arıkan, E. (2021). Tüketicilerin bütünleşik pazarlama iletişimi ile reklam ve parasal satış promosyonlarının kullanılmasına yönelik algılarının marka denkliği üzerindeki etkileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (77), 217-239. DOI: 10.17755/esosder.679413.
  • Gümüş, R. (2018). Pazarlama faaliyetlerinin sağlık sektörüne uygulanması: Bir literatür incelemesi. Bulletin of Economic Theory and Analysis, 3 (4), 217-235. DOI: 10.25229/beta.472977.
  • Gürsoy, İ. ve Ayyıldız, H. (2020). İşletmeler için internet tabanlı pazarlama planı yazılımı geliştirilmesine yönelik tasarım tabanlı bir araştırma. A design-based research of ınternet-based marketing plan software development for businesses. Nitel Sosyal Bilimler, 2 (2) , 182-207. DOI: 10.47105/nsb.817308.
  • Jan, M., Javed, Z., Ali, Z., Shah, A. & Haider, Z. (2019). Technologıcal and marketıng ınnovatıon for explaınıng organızatıonal growth. Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 47-58. https://dergipark.org.tr/tr/pub/syad/issue/44307/528833.
  • Kara, A. (2018). Yeni iletişim ortamlarında pazarlama faaliyetlerinin kullanımı ile ilgili içerik analizi: Türk organik tarım sektörü örnek olayı. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 17-33. https://dergipark.org.tr/tr/pub/baybem/issue/32845/375312.
  • Karaaslanoğlu, F., Akınet, M. ve Şahin, E. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yapılan lisansüstü tezlerin analitik incelemesi (2013-2018) . Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 4 (3) , 260-269. DOI: 10.29106/fesa.581915.
  • Karabıyık, H. ve Başaran Algöz, S. (2020). A psycho-marketing study: Using the dark triad personality test to profile the consumers and predict the consumer behavior. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 4 (2), 66-73. https://dergipark.org.tr/tr/pub/somi/issue/58503/824650.
  • Karaman, D. (2020). İlişkisel pazarlama bilinirliğinin ve uygulamalarının belirlenmesi üzerine hizmet sektörlerinde nitel bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4 (2), 521-539. DOI: 10.29023/alanyaakademik.703212.
  • Kaya, İ. ve İlban, M. (2019). Pazarlama çalışanlarında iş tatmininin örgütsel bağlılığa olan etkisinin belirlenmesi: Edremit Körfezi örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (41), 317-336. DOI: 10.31795/baunsobed.581676.
  • Kayıkçı, P. Armağan, K. ve Dal, N. (2019). Sürdürülebilir pazarlama: kavramsal bir çalışma. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi. 2 (1), 77-93. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/45038/549507.
  • Kılıç, S. (2020). Pazarlama karması stratejileri (4 p) açısından ikinci el giyim ürünleri satan web sitelerinin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (74), 1020-1032. DOI: 10.17755/esosder.593967.
  • Kılıçer, T., Boyraz, E., Gürses, F. ve Gülmez, Y. (2018). Kobi’lerin stratejik pazarlama performansı ve ilişkisel pazarlama becerisinde işletme sahip ve yöneticilerinin rolü. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2 (2) , 69-89. https://dergipark.org.tr/tr/pub/somi/issue/42584/490010.
  • Kıngır, S. & Gezer, Y. (2020). Revolutıon ın e-commerce and marketıng a contrast between tradıtıonal and current marketıng practıces. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 20-30. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gupayad/issue/56265/725504.
  • Koç, G. ve Uzmay, A. (2018). Süt sığırcılığı işletmelerinde üreticilerin kooperatif kanalıyla süt pazarlama olasılığını etkileyen faktörler: Trakya bölgesi örneği. Tarım Ekonomisi Dergisi, 24 (2), 203-214. DOI: 10.24181/tarekoder.477188.
  • Korkmazyürek, Y. (2020). Organik tarım ürünlerinde pazarlama karması (4p) ve bu bağlamda önemli kavramlar. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 60-86. DOI: 10.31006/gipad.657027.
  • Kurtuluş, K. ve Karayalçın, C. (2020). Vıb: A marketıng case study analysıs. Journal of Business Innovation and Governance, 3 (2) , 155-160. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jobig/issue/58989/824992.
  • Mucuk, İ. (1999). Pazarlama ilkeleri. Türkmen.
  • Nakata, C.C. (2003) “Culture Theory in International Marketing: An Ontological and Pistemological Examination”, in Jain S.C. (ed.) Handbook of Research in International Marketing, Edward Elgar Publications.
  • Öz, M. ve Kazak, M. (2020). Webrooming application on marketing 4.0 axis. Econder International Academic Journal, 4 (2), 363-374. DOI: 10.35342/econder.780952.
  • Özata, F. ve Kapusuz, S. (2019). Aşı kararsızlığı ve aşı reddi konusuna sosyal pazarlama bakış açısından çözüm önerileri. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 20 (1) , 65-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/anadoluibfd/issue/47503/600039.
  • Özbek, V., Kaymak, E., Çatak, G. ve Aydoğmuş, O. (2019). Pazarlama konulu yüksek lisans tezi yazarlarının Türkiye’deki akademik kadrolarda istihdamı. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar. 3 (1) , 1-14. https://dergipark.org.tr/tr/pub/somi/issue/48763/568614.
  • Özkan, T. (2019). Havacılık sektöründe iş yeri uygulamasına çıkan meslek yüksekokulu öğrencilerinin pazarlama kültürü algılarının araştırılması. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2 (2), 196-208. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/50134/618351.
  • Sağlam, M. (2020). Porter elmas modeli boyutlarının ve dijital dönüşümün uluslararası pazarlama karması stratejilerine etkisi. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 3 (2), 315-349. https://dergipark.org.tr/tr/pub/arhuss/issue/58342/789475.
  • Sımangunsong, F. Rohmadın, S. (2018). Revıewıng the possıbılıty of applyıng marketıng management ın local publıc sector ın bandung regency Indonesıa. International Journal of Management and Administration, 2 (4) , 96-118. DOI: 10.29064/ijma.459045.
  • Taş, L. ve Çengel, Ö. (2021). Türkiye’de döküm sektöründe çalışan aile işletmelerinde modern pazarlama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4 (8) , 95-113. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tje/issue/60087/768808.
  • Taştepe, Ö. (2020). Dijital pazarlama ile hazır giyim sektöründe pazarlama iletişimi bağlamında tutundurma faaliyetlerine yönelik inceleme. Turkish Journal of Fashion Design and Management. 2 (1) , 21-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tjfdm/issue/52762/694567.
  • Tatar, A. (2019). Siyasal pazarlama açısından siyaset kurumu imajının seçmenler tarafından algılanması ve Iğdır iline yönelik bir inceleme. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (4), 2810-2836. DOI: 10.15869/itobiad.577565.
  • Terzioğlu, E. ve Eş, A. (2020). Sosyal medya pazarlama aktivitelerinin tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin incelenmesi. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 113-131. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gupayad/issue/60538/882404.
  • Tutkunca, T. ve Gülmez, M. (2020). Pazarlama kavramlarının uygulanmasında bilgisayar tabanlı simülasyon kullanımına yönelik bir araştırma. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 8 (2) , 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iicder/issue/57526/697335.
  • Yaprak, Ü. (2019). Türkiye’de faaliyet gösteren hazır giyim işletmelerinin performansları açısından pazarlama problemlerinin değerlendirilmesi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2 (2), 156-175. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/50134/591422.
  • Yıldızhan, U. ve Yurtsever, G. (2020). Uluslararası B2B e-pazarlama Gaziantep ayakkabı sektörüne yönelik bir araştırma. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 7 (2) , 525-550. DOI: 10.17541/optimum.688881.
  • Yılman, Ü. ve Çam, F. (2020). İçsel pazarlama faaliyetleri ile satış gücünün performansı arasındaki ilişki: altın mücevherat sektörü üzerine bir araştırma. Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi, 4 (2), 223-246. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jebm/issue/58710/683155.
  • Yılmaz, A., Yolcu, T., Özkaynar, K. ve Aykaç, Ö. (2020). Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimde post-truth: Donald Trump örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 21 (2) , 298-309. DOI: 10.37880/cumuiibf.740519.
  • Zeydan, İ. ve Gürbüz, A. (2021). Turizmde yeşil pazarlama uygulamaları: Mavi bayrak ve yeşil yıldızın turistlerin konaklama tercihlerine etkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 17 (1), 224-235. DOI: 10.17130/ijmeb.779731.

Literature Review of Studies on Marketing

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 1, 1 - 24, 14.01.2022
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.953391

Öz

Marketing has always existed from the past to the present, both in terms of society and businesses. Marketing has evolved over time with the influence of the requirements of the age and technological developments. In this process, businesses have developed many marketing strategies to achieve their goals. It is known that many types of marketing have emerged to gain or hold on to the market. In this context, the purpose of the study is to create a literature review by applying the full count method of the studies in the field of marketing in the period of 2018-2021 March, and to reach a lot of information such as on which subjects the studies are concentrated. It is thought that the research is valuable in terms of revealing many features of the studies published in DergiPark in the field of marketing, examining the studies in the near future, and screening the studies in the whole marketing field. According to the results of the research, it was understood that the majority of 49 articles on marketing published in DergiPark were about service marketing. Again, it was found that the studies were mostly written in Turkish, and more articles on marketing were published in 2019. In addition, at the end of the literature review, it was found that the studies on marketing published in DergiPark are concentrated in the international field index, and that they are mostly made by using qualitative research method with two authors.

Kaynakça

  • Akçadağ, M. (2019). Algılanan hizmet kalitesinin tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Sivas ili alışveriş merkezi uygulaması. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (2), 201-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cumuiibf/issue/50375/616326
  • Akdemir, R. ve Akbulut, O. (2019). Yeşil pazarlama stratejilerinin rekabet avantajına etkisinin incelenmesi: Muğla ilinde yer alan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerine yönelik bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (72), 1676-1687. DOI: 10.17755/esosder.530648
  • Arabelen, G. ve Baştuğ, S. (2019). Nesnelerin internetinin pazarlama faaliyetlerine katkısı: lojistik bilgi teknolojileri üzerine bir uygulama. Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 17-31. https://dergipark.org.tr/tr/pub/denlojad/issue/50575/649163.
  • Aşcı, K. ve Taşçıoğlu Baysal, H. (2019). Satış pazarlama çalışanlarının işe tutkunluk davranışlarının incelenmesi üzerine bir araştırma. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2 (1), 35-53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/45038/553241.
  • Avcı, İ. ve Yıldız, E. (2019). Fenomenlerin güvenilirlik, çekicilik ve uzmanlık özelliklerinin marka tutumu, satın alma niyeti ve elektronik kulaktan kulağa pazarlama üzerindeki etkileri: İnstagram örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (38), 85-107. DOI: 10.35343/kosbed.569351.
  • Ayvaz, İ. ve Alnıaçık, Ü. (2018). Pazarlama iletişiminde kullanılan kıtlık taktiklerinin tüketiciler üzerindeki etkisi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 18 (35), 1-19. DOI: 10.30976/susead.365211.
  • Bakır, N. ve Koncuk, G. (2020). Sanayi ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren kobi’lerin iç pazardaki pazarlama sorunlarının incelenmesi ve keşifsel bir araştırma. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi. 3 (1), 51-81. DOI: 10.33416/baybem.646252.
  • Bulunmaz, A. ve Serhateri, A. (2019). İçsel pazarlama faaliyetleri ile iç müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki: Mevduat bankaları ve katılım bankalarının karşılaştırılması. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 1 (1), 51-56. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sauied/issue/51532/652466.
  • Büyükmehmetoğlu, N. ve Oktay, K. (2019). Turizmde yeni ürün geliştirme ve pazarlama stratejileri: Kastamonu şehir merkezi destinasyonu örneği. İşletme Bilimi Dergisi, 7 (3), 653-676. DOI: 10.22139/jobs.520467.
  • Çakır, T. (2019). Kurumsal pazarlama perspektifinden sponsorluk reklamlarıyla sürdürülebilirlik farkındalığının oluşturulmasına yönelik bir değerlendirme. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 4 (3), 270-285. DOI: 10.29106/fesa.582873.
  • Çatı, K. ve Cengiz, S. (2019). Politik pazarlama çerçevesinde siyasi partilerin seçim beyannamelerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (72), 1701-1712. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/47063/542057.
  • Çatı, K. ve Öcel, Y. (2019). Yeşil pazarlama faaliyetleri çerçevesinde çevreci bilinç düzeyinin çevreci davranış üzerine etkisi: Düzce ili örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18 (4), 1412-1431. DOI: 10.21547/jss.542692.
  • Çengel, Ö., Pirtini, S. ve Çakıroğlu, I. (2020). Covıd-19 sürecinde işletmelerde kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk stratejilerinin yeniden yapılandırılması üzerine pazarlama yönlü bir yaklaşım. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi. 4 (7), 1-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tje/issue/57551/767364.
  • Demirci Orel, F. ve Arık, A. (2020). Sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin çevrimiçi tüketici katılımı ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Moda markaları örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19. Uluslararası İşletmecilik Kongresi Özel Sayısı, 146-161. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erusosbilder/issue/58345/841851.
  • Erciş, M. S. (2011). Pazarlama iletişimi kavramları. Nobel.
  • Fidan, K. ve Yıldırım, F. (2021). Dijital pazarlama stratejileri üzerine nitel bir araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4 (8), 137-150. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tje/issue/60087/855328.
  • Gedik, Y. (2020). E-Posta Pazarlama: teorik bir bakış. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3 (2) , 476-490. DOI: 10.33712/mana.747739.
  • Girgin, M. (2019). Pazarlama ve veri analitiği; pazarlamanın artan önemi. Uluslararası Bankacılık Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 1-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ubeyad/issue/48439/568899.
  • Güler Bağdat, S. ve Arıkan, E. (2021). Tüketicilerin bütünleşik pazarlama iletişimi ile reklam ve parasal satış promosyonlarının kullanılmasına yönelik algılarının marka denkliği üzerindeki etkileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (77), 217-239. DOI: 10.17755/esosder.679413.
  • Gümüş, R. (2018). Pazarlama faaliyetlerinin sağlık sektörüne uygulanması: Bir literatür incelemesi. Bulletin of Economic Theory and Analysis, 3 (4), 217-235. DOI: 10.25229/beta.472977.
  • Gürsoy, İ. ve Ayyıldız, H. (2020). İşletmeler için internet tabanlı pazarlama planı yazılımı geliştirilmesine yönelik tasarım tabanlı bir araştırma. A design-based research of ınternet-based marketing plan software development for businesses. Nitel Sosyal Bilimler, 2 (2) , 182-207. DOI: 10.47105/nsb.817308.
  • Jan, M., Javed, Z., Ali, Z., Shah, A. & Haider, Z. (2019). Technologıcal and marketıng ınnovatıon for explaınıng organızatıonal growth. Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 47-58. https://dergipark.org.tr/tr/pub/syad/issue/44307/528833.
  • Kara, A. (2018). Yeni iletişim ortamlarında pazarlama faaliyetlerinin kullanımı ile ilgili içerik analizi: Türk organik tarım sektörü örnek olayı. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 17-33. https://dergipark.org.tr/tr/pub/baybem/issue/32845/375312.
  • Karaaslanoğlu, F., Akınet, M. ve Şahin, E. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yapılan lisansüstü tezlerin analitik incelemesi (2013-2018) . Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 4 (3) , 260-269. DOI: 10.29106/fesa.581915.
  • Karabıyık, H. ve Başaran Algöz, S. (2020). A psycho-marketing study: Using the dark triad personality test to profile the consumers and predict the consumer behavior. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 4 (2), 66-73. https://dergipark.org.tr/tr/pub/somi/issue/58503/824650.
  • Karaman, D. (2020). İlişkisel pazarlama bilinirliğinin ve uygulamalarının belirlenmesi üzerine hizmet sektörlerinde nitel bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4 (2), 521-539. DOI: 10.29023/alanyaakademik.703212.
  • Kaya, İ. ve İlban, M. (2019). Pazarlama çalışanlarında iş tatmininin örgütsel bağlılığa olan etkisinin belirlenmesi: Edremit Körfezi örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (41), 317-336. DOI: 10.31795/baunsobed.581676.
  • Kayıkçı, P. Armağan, K. ve Dal, N. (2019). Sürdürülebilir pazarlama: kavramsal bir çalışma. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi. 2 (1), 77-93. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/45038/549507.
  • Kılıç, S. (2020). Pazarlama karması stratejileri (4 p) açısından ikinci el giyim ürünleri satan web sitelerinin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (74), 1020-1032. DOI: 10.17755/esosder.593967.
  • Kılıçer, T., Boyraz, E., Gürses, F. ve Gülmez, Y. (2018). Kobi’lerin stratejik pazarlama performansı ve ilişkisel pazarlama becerisinde işletme sahip ve yöneticilerinin rolü. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2 (2) , 69-89. https://dergipark.org.tr/tr/pub/somi/issue/42584/490010.
  • Kıngır, S. & Gezer, Y. (2020). Revolutıon ın e-commerce and marketıng a contrast between tradıtıonal and current marketıng practıces. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 20-30. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gupayad/issue/56265/725504.
  • Koç, G. ve Uzmay, A. (2018). Süt sığırcılığı işletmelerinde üreticilerin kooperatif kanalıyla süt pazarlama olasılığını etkileyen faktörler: Trakya bölgesi örneği. Tarım Ekonomisi Dergisi, 24 (2), 203-214. DOI: 10.24181/tarekoder.477188.
  • Korkmazyürek, Y. (2020). Organik tarım ürünlerinde pazarlama karması (4p) ve bu bağlamda önemli kavramlar. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 60-86. DOI: 10.31006/gipad.657027.
  • Kurtuluş, K. ve Karayalçın, C. (2020). Vıb: A marketıng case study analysıs. Journal of Business Innovation and Governance, 3 (2) , 155-160. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jobig/issue/58989/824992.
  • Mucuk, İ. (1999). Pazarlama ilkeleri. Türkmen.
  • Nakata, C.C. (2003) “Culture Theory in International Marketing: An Ontological and Pistemological Examination”, in Jain S.C. (ed.) Handbook of Research in International Marketing, Edward Elgar Publications.
  • Öz, M. ve Kazak, M. (2020). Webrooming application on marketing 4.0 axis. Econder International Academic Journal, 4 (2), 363-374. DOI: 10.35342/econder.780952.
  • Özata, F. ve Kapusuz, S. (2019). Aşı kararsızlığı ve aşı reddi konusuna sosyal pazarlama bakış açısından çözüm önerileri. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 20 (1) , 65-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/anadoluibfd/issue/47503/600039.
  • Özbek, V., Kaymak, E., Çatak, G. ve Aydoğmuş, O. (2019). Pazarlama konulu yüksek lisans tezi yazarlarının Türkiye’deki akademik kadrolarda istihdamı. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar. 3 (1) , 1-14. https://dergipark.org.tr/tr/pub/somi/issue/48763/568614.
  • Özkan, T. (2019). Havacılık sektöründe iş yeri uygulamasına çıkan meslek yüksekokulu öğrencilerinin pazarlama kültürü algılarının araştırılması. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2 (2), 196-208. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/50134/618351.
  • Sağlam, M. (2020). Porter elmas modeli boyutlarının ve dijital dönüşümün uluslararası pazarlama karması stratejilerine etkisi. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 3 (2), 315-349. https://dergipark.org.tr/tr/pub/arhuss/issue/58342/789475.
  • Sımangunsong, F. Rohmadın, S. (2018). Revıewıng the possıbılıty of applyıng marketıng management ın local publıc sector ın bandung regency Indonesıa. International Journal of Management and Administration, 2 (4) , 96-118. DOI: 10.29064/ijma.459045.
  • Taş, L. ve Çengel, Ö. (2021). Türkiye’de döküm sektöründe çalışan aile işletmelerinde modern pazarlama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4 (8) , 95-113. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tje/issue/60087/768808.
  • Taştepe, Ö. (2020). Dijital pazarlama ile hazır giyim sektöründe pazarlama iletişimi bağlamında tutundurma faaliyetlerine yönelik inceleme. Turkish Journal of Fashion Design and Management. 2 (1) , 21-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tjfdm/issue/52762/694567.
  • Tatar, A. (2019). Siyasal pazarlama açısından siyaset kurumu imajının seçmenler tarafından algılanması ve Iğdır iline yönelik bir inceleme. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (4), 2810-2836. DOI: 10.15869/itobiad.577565.
  • Terzioğlu, E. ve Eş, A. (2020). Sosyal medya pazarlama aktivitelerinin tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin incelenmesi. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 113-131. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gupayad/issue/60538/882404.
  • Tutkunca, T. ve Gülmez, M. (2020). Pazarlama kavramlarının uygulanmasında bilgisayar tabanlı simülasyon kullanımına yönelik bir araştırma. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 8 (2) , 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iicder/issue/57526/697335.
  • Yaprak, Ü. (2019). Türkiye’de faaliyet gösteren hazır giyim işletmelerinin performansları açısından pazarlama problemlerinin değerlendirilmesi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2 (2), 156-175. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/50134/591422.
  • Yıldızhan, U. ve Yurtsever, G. (2020). Uluslararası B2B e-pazarlama Gaziantep ayakkabı sektörüne yönelik bir araştırma. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 7 (2) , 525-550. DOI: 10.17541/optimum.688881.
  • Yılman, Ü. ve Çam, F. (2020). İçsel pazarlama faaliyetleri ile satış gücünün performansı arasındaki ilişki: altın mücevherat sektörü üzerine bir araştırma. Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi, 4 (2), 223-246. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jebm/issue/58710/683155.
  • Yılmaz, A., Yolcu, T., Özkaynar, K. ve Aykaç, Ö. (2020). Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimde post-truth: Donald Trump örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 21 (2) , 298-309. DOI: 10.37880/cumuiibf.740519.
  • Zeydan, İ. ve Gürbüz, A. (2021). Turizmde yeşil pazarlama uygulamaları: Mavi bayrak ve yeşil yıldızın turistlerin konaklama tercihlerine etkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 17 (1), 224-235. DOI: 10.17130/ijmeb.779731.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuba Bozkurt 0000-0001-9576-5599

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 16 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bozkurt, T. (2022). Pazarlama Konulu Çalışmaların Literatür Taraması. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 23(1), 1-24. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.953391

Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.