In order to gain competitive advantage in today's changing economic and social structure, businesses have started to examine and use different methods. For this purpose, businesses need to use their resources effectively and efficiently. At this point, it has become a necessity for businesses to switch to logistics information systems in order to maintain their productivity. In this respect, the effect of e-service quality on shopping satisfaction, repurchase intention and payment options in e-logistics applications, which is the main subject of the research, has been tried to be measured by creating a model. In the first stage of the study, A research methodology related to the sampling technique and data collection methods of the study is presented. After the methodology of the study was established, statistical analyzes related to the research were presented, and theoretical and managerial implications were discussed. In addition, the model created within the scope of the study was analyzed with the structural equation model and it was tried to prove that the created model was a valid model. After it was understood as a result of the data that the model was structurally compatible, the hypotheses created within the study were tested. According to the hypothesis results and findings obtained within the scope of the study; In e-logistics applications, it has been determined that service quality affects shopping satisfaction in a positive and meaningful way. Also, the shopping satisfaction scale affects the repurchase scale positively and significantly. From this, it is possible to assume that the increase in service quality in the eyes of consumers brings shopping satisfaction and as a result, consumers tend to repurchase the product or service.
E-Logistics E-Service Quality E-Commerce E-Retailer E-Platform
Günümüzün değişen iktisadi ve sosyal yapısı içerisinde rekabet avantajı elde etmek amacıyla işletmeler farklı metotlar incelemeye ve bu metotları kullanmaya başlamışlardır. Bu amaç doğrultusunda, işletmelerin başarıya ulaşabilmesi için kaynaklarını etkin ve verimli kullanması gerekmektedir. Bu noktada, işletmelerin verimliliklerini devam ettirebilmeleri için lojistik bilişim sistemlerine geçmeleri artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu açıdan, araştırmanın temel konusu olan e-lojistik uygulamalarında e-hizmet kalitesinin, alışveriş memnuniyeti, yeniden satın alma niyeti ve ödeme seçenekleri üzerindeki etkisi bir model oluşturularak ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında; çalışmanın örnekleme tekniği ve veri toplama yöntemleri ile ilgili bir araştırma metodolojisi sunulmaktadır. Çalışmanın metodolojisi oluşturulduktan sonra araştırma ile ilgili istatistiksel analizler sunulmuş, teorik ve yönetsel çıkarımlar tartışılmıştır. Ayrıca çalışma kapsamında oluşturulan model, yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiş ve oluşturulan modelin geçerli bir model olduğu kanıtlanmaya çalışılmıştır. Modelin yapısal olarak uyumlu olduğu, veriler neticesinde anlaşıldıktan sonra çalışma bünyesinde oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen hipotez sonuçları ve bulgulara göre; e-lojistik uygulamalarında hizmet kalitesinin alışveriş memnuniyetini olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca alışveriş memnuniyeti ölçeği, yeniden satın alma ölçeğini olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Buradan tüketicilerin gözünde hizmet kalitesinin artmasının alışveriş memnuniyetini beraberinde getirdiğini ve bunun sonucunda tüketicilerin ürünü veya hizmeti tekrar satın alma eğiliminde olduğunu varsaymak mümkündür.
E-Lojistik E-Ticaret E-Hizmet Kalitesi E-Perakendeci E-Platform
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 23 Sayı: 3 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.