Bu çalışmada, İnönü Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin muhasebe dersinde karşılaştıkları problemler ve bu problemlerin çözüm yöntemleri nitel araştırma yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak görüşme tekniği kullanılmıştır.
Küreselleşen dünyada artan uluslararası öğrenci hareketliliği, farklı kültürel ve dilsel geçmişlere sahip öğrencilerin muhasebe gibi teknik derslerde zorlanmalarına neden olmaktadır. Bu araştırma, yabancı öğrencilerin muhasebe dersini anlamada matematik ve dil yeterliliklerinin önemini vurgularken, derslerin hem klasik yöntemle hem de uygulamalı olarak öğretilmesinin faydalı olacağı yönünde çözüm önerileri sunmaktadır. Elde edilen bulgular, bu öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarını anlamaya ve uygun eğitim stratejileri geliştirmeye katkı sağlamaktadır.
Verilerin değerlendirilmesi sonucu katılımcılar; Muhasebe dersini anlamak için Matematik dersinin bilinmesi gerektiği, İngilizce ders veren öğretim elemanlarının açık ve anlaşılır bir dil kullanmalarının önemli olduğunu, Türkçe öğrenim gören uluslararası öğrencilerin Türkçe diline hakim olmadan lisans eğitimine başlatılmaması gerektiğini, derslerin hem klasik yöntemle hem de slaytta yüz yüze anlatılmasının faydalı olacağını, daha fazla uygulamalı eğitime yer verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Katılımcıların diğer cevapları sonuç bölümünde tartışılmıştır.
This study aims to identify the challenges faced by international students enrolled in accounting courses at İnönü University’s Faculty of Economics and Administrative Sciences and to explore potential solutions to these challenges using a qualitative research method.
In a globalized world, the increasing mobility of international students leads to challenges for those from diverse cultural and linguistic backgrounds, especially in technical courses such as accounting. This study highlights the importance of mathematical and language proficiency for foreign students in understanding accounting courses and proposes solutions, such as combining traditional teaching methods with practical applications. The findings contribute to understanding these students' educational needs and developing appropriate teaching strategies.
As a result of the data evaluation, the participants emphasized the necessity of having a solid understanding of Mathematics to comprehend the Accounting course. The findings also highlighted the importance of instructors teaching in English using clear and comprehensible language, international students studying in Turkish programs should master the Turkish language before starting their undergraduate education, and it would be beneficial for courses to be taught face-to-face using both classical methods and slides.Additionally, they emphasized the need for more practical training. The other responses of the participants are discussed in the Conclusion and Discussion section.
Accounting Course Accounting Education Learning Difficulties
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Finans ve Yatırım (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025Cilt: 26 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.