Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Örgütsel Gururun Duygusal Tükenmişlik ve Sinizm İle İlişkisinde Kurumsal İtibarın Aracılık Etkisi

Yıl 2022, , 608 - 622, 24.07.2022
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1056324

Öz

Bu çalışmada örgütsel gurur ile duygusal tükenmişlik, sinizm ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiler ve bu ilişkiler üzerinde kurumsal itibarın (prestijin) aracılık etkisi incelenmektedir. Çalışmaya konu olan değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemeye yönelik kartopu örnekleme yöntemiyle Türkiye genelinde 513 öğretmene anket dağıtılmıştır. Verilerin analizinde kısmi en küçük kareler yöntemi ile yapısal eşitlik modelinin tahmini (PLS-SEM) Smart PLS 3 yazılımı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin örgütsel gurur algılamaları ile duygusal tükenmişlikleri ve örgütsel sinizm algıları arasında; kurumsal itibar (prestij) algılamaları ile duygusal tükenmişlikleri ve örgütsel sinizm algıları arasında anlamlı ve negatif bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel gurur algılamaları ile kurumsal itibar (prestij) algılamaları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki elde edilirken, örgütsel gurur algılamaları ile duygusal tükenmişlikleri arasındaki negatif ilişkide kurumsal itibarın (prestij) aracılık etkisi bulunmuştur. Yine, örgütsel gurur algılamaları ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkide de kurumsal itibarın (prestij) aracılık etkisi ortaya konulmuştur. Bu bulgulara istinaden araştırmanın sonuç bölümünde çeşitli tavsiyelerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Anfuso, D. (1995). 3M’s staffing strategy promotes productivity and pride. Personnel Journal, Vol. 74 No. 2, pp. 28-34. Appleberg, K. A. (2005). The Construction of a Nomological Network for Organizational Pride, Doctoral Thesis, Benedictine University, USA.
  • Arnett, D.B., Laverie, D.A. ve McLane C. (2002). Using Job Satisfaction and Pride as Internal-Marketing Tools. Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly. 43(2), 87- 96, https://doi.org/10.1016/S0010-8804(02)80035-0.
  • Ayhan, G. (2019). Örgütsel Sinizmin Kurumsal İtibara Etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim Organizasyon Ana Bilim Dalı.
  • Barnett, M. L., Jermier, J. M. ve Lafferty, B. A. (2006). Corporate Reputation: The Definitional Landscape. Corporate Reputation Review, 9 (1), 26–38.
  • Basch, J. ve Fisher, C. (1998). Affective events-emotions matrix: a classification of work events and associated emotions. Bond University, Queensland.
  • Brandes, P., Dharwadkar, R., ve Dean, J. W. (1999). Does employee cynicism matter? Employee and supervisor perspectives on work outcomes. The 36th Annual Meeting of the Eastern Academy of Management Proceedings, 150–153.
  • Cambridge Dictionary, http://dictionary.cambridge.org, erişim tarihi: Kasım 30, 2021.
  • Çekmecelioğlu, H. G. ve Dinçel, G. (2014). Çalışanların Kurumsal İtibara İlişkin Algıları ve Bu Algıların Örgütsel Kıvanç, Örgütsel Bağlılık ve İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Doğu Marmara Bölgesi Plastik Ambalaj Sanayi Üzerinde Bir Araştırma. Business and Economics Research Journal, 5(2), 79-94.
  • Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach for structural equation modeling. In George A. Marcoulides (Ed.), Modern Methods for Business Research, Lawrence Erlbaum Associates, 295-336.
  • Çelebi, F. (2020). Örgütsel Gururun Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi: Özel Okul Öğretmenleri Örneği, İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 3261-3272.
  • Dalgıç, A. ve Türkoğlu, N. (2019). Müşteri Kaynaklı Sosyal Stresin Otel Çalışanlarının Yaratıcılığına, İşbirliğine ve Örgütsel Gurur Algılarına Etkisi. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability (Futourism 2019), Eylül 26-28, Mersin, 83-91.
  • Davies, G., Chun, R., Da Silva, R. V. ve Poper, S. (2003). Corporate Reputation and Competitiveness. Routledge, New York. Dean, J. W., Brandes, P. ve Dharwadkar, R. (1998). Organizational Cynicism, Academy of Management Review, 23 (2):341-352.
  • Dinçel, G. (2012). Kurumsal İtibar ile Örgütsel Kıvanç, Duygusal Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Bir Araştırma. Yayımlanmış Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durmaz, M. G. ve Çıplak, B. (2021). Örgütsel gururun kavramsal ve kuramsal çerçevesi üzerine bir değerlendirme. Management and Political Sciences Review, 2 (2), 1-33. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mpsr/issue/60022/836410.
  • Durrah, O., Chaudhary, M. ve Gharib, M. (2019). Organizational Cynicism and its Impact on Organizational Pride in Industrial Organizations. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(7), 1-16.
  • Edelwich, J. ve Brodsky A., (1980) Burnout: Stages Of Disillusionment İn The Helping Proffessions, Human Sciences Press, New York.
  • Erdost, H.E., Karacaooğlu, K. ve Reyhanoğlu, M. (2007). Örgütsel Sinizm Kavramı ve İlgili Ölçeklerin Türkiye’deki Bir Firmada Test Edilmesi. 15. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, Sakarya Üniversitesi, 514-524.
  • Fombrun, C.J. (1996). Reputation: Realizing Value from the Corporate Image. Boston, USA: Harvard Business School Press.
  • Fombrun C. ve Van Riel C. (1997). The Reputational Landscape. Corporate Reputation Review, 1 (1), 5-13. Fombrun, C. J., Gardberg, N. A. ve Sever, J. M., (2000). The reputation quotient: a multi-stakeholder measure of corporate reputation. The Journal of Brand Management, 7(4): 241–255, https://doi.org/10.1057/bm.2000.10.
  • Fornell, C., & Larcker, D. (1981). Structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39–50.
  • Gouthier, M. H. J. ve Rhein, M. (2011). Organizational pride and its positive effects on employee behavior. Journal of Service Management, 22 (5), 633-649.
  • Gürbüz, S. ve Şahin F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.
  • Hair, J.F., Hult, G.T.M., Ringle, C.M. ve Sarstedt, M. (2014). A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling, Sage, Thousand Oaks, CA, doi: 10.1108/EBR-10-2013-0128.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Hair, J., Hult., Ringle, C. & Sarstedt, M. (2017). A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) Second Edition. Los Angeles: Sage.
  • Hart, D. ve Matsuba, M. K. (2007). The development of pride and moral life. In J. L. Tracy, R. W. Robins, ve J. P. Tangney (Eds.), The self-conscious emotions: Theory and research, Guilford Press (pp. 114–133).
  • Helm, S. (2011). Employees Awareness of Their Impact on Corporate Reputation. Journal of Business Research, 64(7) 657-663.
  • Henseler, J., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2015). A new criterion for assessing discriminant validity in variance-based structural equation modeling. Journal of the academy of marketing science, 43(1), 115-135.
  • Hobfoll, S.E. (1989). Conservation of Resources A New Attempt at Conceptualizing Stress. American Psychologist, 44(3), pp. 513-524.
  • https://sgb.meb.gov.tr/www/resmi-istatistikler/icerik/64, erişim tarihi: 13.12.2021.
  • İnce, N. B. ve Şahin, A. E. (2015). Maslach Tükenmişlik Envanteri-Eğitimci Formu’nu Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2), 385-399.
  • James, M.S.L. (2005). Antecedents and consequences of cynisism in organizations: An examination of the potential positive and negative effects on school systems. The Florida State University College of Business, Spring Semester.
  • Kalağan, G. (2009). Araştırma görevlilerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki. Akdeniz Üniversitesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Karacaoğlu, K. ve İnce, F. (2012). Brandes, Dharwadkar ve Dean’in (1999) Örgütsel Sinizm Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması: Kayseri Organize Sanayi Bölgesi Örneği. Business and Economics Research Journal, Volume 3, Number 3, 77 – 92.
  • Karaköse, T. (2007). Kurumların DNA’sı ve İtibar Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Mignonac, K., Herrbach, O., Archimi, C.S. ve Manville, C. (2018). Navigating ambivalence: Perceived organizational prestige–support discrepancy and its relation to employee cynicism and silence. Journal of Management Studies, 55(5), 837–872. https://doi.org/10.1111/joms.12330.
  • Ng, T.W.H., Yam, K.C. & Aguinis, H. (2019). Employee Perceptions of Corporate Social Responsibility: Effects on Pride, Embeddedness, and Turnover, Personnel Psychology, 72, 107–137.
  • Kraemer, T. ve Gouthier, M.H.J. (2014). How organizational pride and emotional exhaustion explain turnover intentions in call centers: A multi-group analysis with gender and organizational tenure. Journal of Service Management, Vol. 25 No. 1, pp. 125-148. https://doi.org/10.1108/JOSM-07-2013-0173
  • Kraemer, T., Weiger, W.H., Gouthier, M.H.J. ve Hammerschmidt, M. (2020). Toward a Theory of Spirals: The Dynamic Relationship Between Organizational Pride and Customer-Oriented Behavior. Journal of the Academy of Marketing Science, 48, 1095-1115.
  • Mas-Machuca, M., Berbegal-Mirabent, J., ve Alegre, I. (2016). Work-life balance and its relationship with organizational pride and job satisfaction. Journal of Managerial Psychology. 31(2), 586-602.
  • Maslach, C. ve Jackson,S.E. (1981). The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, pp. 99- 113.
  • Maslach, C., Jackson, S. E., Leiter, M. P., Schaufeli, W. B., ve Schwab, R. L. (1986). Maslach burnout inventory (Vol. 21, pp. 3463-3464). Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
  • Maslach, C., Schaufeli,W. ve Leiter, M.P.; (2001). Job Burnout. Annual Review of Psychology, 52, pp. 397-422.
  • Oo, E.Y., Jung, H. ve Park, I.J. (2018). Psychological Factors Linking Perceived CSR to OCB: The Role of Organizational Pride, Collectivism, and Person–Organization Fit. Sustainability 10(7), 1-16.
  • Özgener, Ş., Öğüt, A ve Kaplan, M. (2008). İşgören-İşveren İlişkilerinde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Sinizm. Örgütsel Davranışta Seçme Konular, Organizasyonların Karanlık Yönleri ve Verimlilik Azaltıcı Davranışlar içinde. (ed). M. Özdevecioğlu ve H. Karadal, (53-72), Ankara: İlke Yayınevi, ISBN: 978-605-5983-11-6.
  • Veninga, R.L. ve Spradley, J.P. (1981). The work/stres connection: how to cope with job burnout. Boston, Mass.: Little, Brown.
  • Widyanti, R., Irhammi, G. & Basuki, S.R. (2020). Organizational Justice and Organizational Pride to Achieve Job Satisfaction and Job Performance, Journal of Southwest Jiaotong University, 55(3), 1-13.
  • Ringle CM, Wende S, Becker J-M. (2015). SmartPLS Release: 3. Germany SmartPLS GmbH: Boenningstedt
  • Rodgerson, T. E. (1994). The Relation of Situation, Personality, and Religious Problem Solving in The Prediction of Burnout Among American Baptist Clergy. Unpulished dissertation, Loyola College in Maryland, 19, 1-214.
  • Sekaran, U. (1992). Research Methods For Business – A Skill Building Approach. (2nd Ed). United States of America: John Wiley & Sons, Inc.
  • Türk Dil Kurumu Sözlüğü, https://sozluk.gov.tr/, erişim tarihi: 29.11.2021.
  • Tracy, J.L. ve Robins, R.W. (2007). Emerging Insights Into the Nature and Function of Pride. Current Directions in Psychological Science, Vol.16, No. 3, 2007, s.147.
  • Turban, D. B. ve Cable, D. M. (2003). Firm reputation and applicant pool characteristics. Journal of Organizational Behavior, 24(6), 733-751).
  • Ülger, B. (2003). İşletmelerde iletişim ve halkla ilişkiler. Der Yayınları, ISBN: 9789753533133.
  • Yeşiltaş, M., Türkmen, F., & Ayaz, N. (2011). Otel işletmelerinde algılanan örgütsel prestijin örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki etkileri. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(2), 171-18.

The Intermediate Effect of Corporate Reputation On The Relationship Of Organizational Pride With Emotional Burnout And Cynicism

Yıl 2022, , 608 - 622, 24.07.2022
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1056324

Öz

In this study, the relations between organizational pride and emotional burnout, cynicism and corporate reputation and the mediating effect of corporate reputation (prestige) on these relations are examined. Questionnaires were distributed to 513 teachers across Turkey with the snowball sampling method to examine the relationship between the variables that are the subject of the study. In the analysis of the data, the estimation of the structural equation model with the partial least squares method (PLS-SEM) Smart PLS 3 software was used. According to the research results, between teachers’ perceptions of organizational pride and their emotional burnout and organizational cynicism; a significant and negative relationship was found between their perceptions of corporate reputation (prestige) and their emotional burnout and organizational cynicism. In addition, while a significant and positive relationship was obtained between teachers’ perceptions of organizational pride and their perceptions of corporate reputation (prestige), a mediating effect of corporate reputation (prestige) was found in the negative relationship between organizational pride perceptions and emotional burnout. Again, the mediation effect of corporate reputation (prestige) was revealed in the relationship between organizational pride perceptions and organizational cynicism. According to these findings, various recommendations were made at the end of the study.

Kaynakça

  • Anfuso, D. (1995). 3M’s staffing strategy promotes productivity and pride. Personnel Journal, Vol. 74 No. 2, pp. 28-34. Appleberg, K. A. (2005). The Construction of a Nomological Network for Organizational Pride, Doctoral Thesis, Benedictine University, USA.
  • Arnett, D.B., Laverie, D.A. ve McLane C. (2002). Using Job Satisfaction and Pride as Internal-Marketing Tools. Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly. 43(2), 87- 96, https://doi.org/10.1016/S0010-8804(02)80035-0.
  • Ayhan, G. (2019). Örgütsel Sinizmin Kurumsal İtibara Etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim Organizasyon Ana Bilim Dalı.
  • Barnett, M. L., Jermier, J. M. ve Lafferty, B. A. (2006). Corporate Reputation: The Definitional Landscape. Corporate Reputation Review, 9 (1), 26–38.
  • Basch, J. ve Fisher, C. (1998). Affective events-emotions matrix: a classification of work events and associated emotions. Bond University, Queensland.
  • Brandes, P., Dharwadkar, R., ve Dean, J. W. (1999). Does employee cynicism matter? Employee and supervisor perspectives on work outcomes. The 36th Annual Meeting of the Eastern Academy of Management Proceedings, 150–153.
  • Cambridge Dictionary, http://dictionary.cambridge.org, erişim tarihi: Kasım 30, 2021.
  • Çekmecelioğlu, H. G. ve Dinçel, G. (2014). Çalışanların Kurumsal İtibara İlişkin Algıları ve Bu Algıların Örgütsel Kıvanç, Örgütsel Bağlılık ve İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Doğu Marmara Bölgesi Plastik Ambalaj Sanayi Üzerinde Bir Araştırma. Business and Economics Research Journal, 5(2), 79-94.
  • Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach for structural equation modeling. In George A. Marcoulides (Ed.), Modern Methods for Business Research, Lawrence Erlbaum Associates, 295-336.
  • Çelebi, F. (2020). Örgütsel Gururun Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi: Özel Okul Öğretmenleri Örneği, İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 3261-3272.
  • Dalgıç, A. ve Türkoğlu, N. (2019). Müşteri Kaynaklı Sosyal Stresin Otel Çalışanlarının Yaratıcılığına, İşbirliğine ve Örgütsel Gurur Algılarına Etkisi. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability (Futourism 2019), Eylül 26-28, Mersin, 83-91.
  • Davies, G., Chun, R., Da Silva, R. V. ve Poper, S. (2003). Corporate Reputation and Competitiveness. Routledge, New York. Dean, J. W., Brandes, P. ve Dharwadkar, R. (1998). Organizational Cynicism, Academy of Management Review, 23 (2):341-352.
  • Dinçel, G. (2012). Kurumsal İtibar ile Örgütsel Kıvanç, Duygusal Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Bir Araştırma. Yayımlanmış Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durmaz, M. G. ve Çıplak, B. (2021). Örgütsel gururun kavramsal ve kuramsal çerçevesi üzerine bir değerlendirme. Management and Political Sciences Review, 2 (2), 1-33. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mpsr/issue/60022/836410.
  • Durrah, O., Chaudhary, M. ve Gharib, M. (2019). Organizational Cynicism and its Impact on Organizational Pride in Industrial Organizations. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(7), 1-16.
  • Edelwich, J. ve Brodsky A., (1980) Burnout: Stages Of Disillusionment İn The Helping Proffessions, Human Sciences Press, New York.
  • Erdost, H.E., Karacaooğlu, K. ve Reyhanoğlu, M. (2007). Örgütsel Sinizm Kavramı ve İlgili Ölçeklerin Türkiye’deki Bir Firmada Test Edilmesi. 15. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, Sakarya Üniversitesi, 514-524.
  • Fombrun, C.J. (1996). Reputation: Realizing Value from the Corporate Image. Boston, USA: Harvard Business School Press.
  • Fombrun C. ve Van Riel C. (1997). The Reputational Landscape. Corporate Reputation Review, 1 (1), 5-13. Fombrun, C. J., Gardberg, N. A. ve Sever, J. M., (2000). The reputation quotient: a multi-stakeholder measure of corporate reputation. The Journal of Brand Management, 7(4): 241–255, https://doi.org/10.1057/bm.2000.10.
  • Fornell, C., & Larcker, D. (1981). Structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39–50.
  • Gouthier, M. H. J. ve Rhein, M. (2011). Organizational pride and its positive effects on employee behavior. Journal of Service Management, 22 (5), 633-649.
  • Gürbüz, S. ve Şahin F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.
  • Hair, J.F., Hult, G.T.M., Ringle, C.M. ve Sarstedt, M. (2014). A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling, Sage, Thousand Oaks, CA, doi: 10.1108/EBR-10-2013-0128.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Hair, J., Hult., Ringle, C. & Sarstedt, M. (2017). A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) Second Edition. Los Angeles: Sage.
  • Hart, D. ve Matsuba, M. K. (2007). The development of pride and moral life. In J. L. Tracy, R. W. Robins, ve J. P. Tangney (Eds.), The self-conscious emotions: Theory and research, Guilford Press (pp. 114–133).
  • Helm, S. (2011). Employees Awareness of Their Impact on Corporate Reputation. Journal of Business Research, 64(7) 657-663.
  • Henseler, J., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2015). A new criterion for assessing discriminant validity in variance-based structural equation modeling. Journal of the academy of marketing science, 43(1), 115-135.
  • Hobfoll, S.E. (1989). Conservation of Resources A New Attempt at Conceptualizing Stress. American Psychologist, 44(3), pp. 513-524.
  • https://sgb.meb.gov.tr/www/resmi-istatistikler/icerik/64, erişim tarihi: 13.12.2021.
  • İnce, N. B. ve Şahin, A. E. (2015). Maslach Tükenmişlik Envanteri-Eğitimci Formu’nu Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2), 385-399.
  • James, M.S.L. (2005). Antecedents and consequences of cynisism in organizations: An examination of the potential positive and negative effects on school systems. The Florida State University College of Business, Spring Semester.
  • Kalağan, G. (2009). Araştırma görevlilerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki. Akdeniz Üniversitesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Karacaoğlu, K. ve İnce, F. (2012). Brandes, Dharwadkar ve Dean’in (1999) Örgütsel Sinizm Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması: Kayseri Organize Sanayi Bölgesi Örneği. Business and Economics Research Journal, Volume 3, Number 3, 77 – 92.
  • Karaköse, T. (2007). Kurumların DNA’sı ve İtibar Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Mignonac, K., Herrbach, O., Archimi, C.S. ve Manville, C. (2018). Navigating ambivalence: Perceived organizational prestige–support discrepancy and its relation to employee cynicism and silence. Journal of Management Studies, 55(5), 837–872. https://doi.org/10.1111/joms.12330.
  • Ng, T.W.H., Yam, K.C. & Aguinis, H. (2019). Employee Perceptions of Corporate Social Responsibility: Effects on Pride, Embeddedness, and Turnover, Personnel Psychology, 72, 107–137.
  • Kraemer, T. ve Gouthier, M.H.J. (2014). How organizational pride and emotional exhaustion explain turnover intentions in call centers: A multi-group analysis with gender and organizational tenure. Journal of Service Management, Vol. 25 No. 1, pp. 125-148. https://doi.org/10.1108/JOSM-07-2013-0173
  • Kraemer, T., Weiger, W.H., Gouthier, M.H.J. ve Hammerschmidt, M. (2020). Toward a Theory of Spirals: The Dynamic Relationship Between Organizational Pride and Customer-Oriented Behavior. Journal of the Academy of Marketing Science, 48, 1095-1115.
  • Mas-Machuca, M., Berbegal-Mirabent, J., ve Alegre, I. (2016). Work-life balance and its relationship with organizational pride and job satisfaction. Journal of Managerial Psychology. 31(2), 586-602.
  • Maslach, C. ve Jackson,S.E. (1981). The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, pp. 99- 113.
  • Maslach, C., Jackson, S. E., Leiter, M. P., Schaufeli, W. B., ve Schwab, R. L. (1986). Maslach burnout inventory (Vol. 21, pp. 3463-3464). Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
  • Maslach, C., Schaufeli,W. ve Leiter, M.P.; (2001). Job Burnout. Annual Review of Psychology, 52, pp. 397-422.
  • Oo, E.Y., Jung, H. ve Park, I.J. (2018). Psychological Factors Linking Perceived CSR to OCB: The Role of Organizational Pride, Collectivism, and Person–Organization Fit. Sustainability 10(7), 1-16.
  • Özgener, Ş., Öğüt, A ve Kaplan, M. (2008). İşgören-İşveren İlişkilerinde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Sinizm. Örgütsel Davranışta Seçme Konular, Organizasyonların Karanlık Yönleri ve Verimlilik Azaltıcı Davranışlar içinde. (ed). M. Özdevecioğlu ve H. Karadal, (53-72), Ankara: İlke Yayınevi, ISBN: 978-605-5983-11-6.
  • Veninga, R.L. ve Spradley, J.P. (1981). The work/stres connection: how to cope with job burnout. Boston, Mass.: Little, Brown.
  • Widyanti, R., Irhammi, G. & Basuki, S.R. (2020). Organizational Justice and Organizational Pride to Achieve Job Satisfaction and Job Performance, Journal of Southwest Jiaotong University, 55(3), 1-13.
  • Ringle CM, Wende S, Becker J-M. (2015). SmartPLS Release: 3. Germany SmartPLS GmbH: Boenningstedt
  • Rodgerson, T. E. (1994). The Relation of Situation, Personality, and Religious Problem Solving in The Prediction of Burnout Among American Baptist Clergy. Unpulished dissertation, Loyola College in Maryland, 19, 1-214.
  • Sekaran, U. (1992). Research Methods For Business – A Skill Building Approach. (2nd Ed). United States of America: John Wiley & Sons, Inc.
  • Türk Dil Kurumu Sözlüğü, https://sozluk.gov.tr/, erişim tarihi: 29.11.2021.
  • Tracy, J.L. ve Robins, R.W. (2007). Emerging Insights Into the Nature and Function of Pride. Current Directions in Psychological Science, Vol.16, No. 3, 2007, s.147.
  • Turban, D. B. ve Cable, D. M. (2003). Firm reputation and applicant pool characteristics. Journal of Organizational Behavior, 24(6), 733-751).
  • Ülger, B. (2003). İşletmelerde iletişim ve halkla ilişkiler. Der Yayınları, ISBN: 9789753533133.
  • Yeşiltaş, M., Türkmen, F., & Ayaz, N. (2011). Otel işletmelerinde algılanan örgütsel prestijin örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki etkileri. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(2), 171-18.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Ak 0000-0003-2292-1444

Filiz Demir 0000-0002-5906-6982

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Ak, M., & Demir, F. (2022). Örgütsel Gururun Duygusal Tükenmişlik ve Sinizm İle İlişkisinde Kurumsal İtibarın Aracılık Etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 608-622. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1056324

Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.