Bu
araştırmada, Türkiye ve İngiltere’deki üniversitelerin vizyon ve misyon
ifadelerinde kullanılan ögeleri ortaya çıkarmak ve bunlar arasındaki benzerlik
ile farklılıkları belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla Türkiye’de (n=183) ve
İngiltere’de (n=125) bulunan üniversitelerin internet sitelerinde yer alan vizyon
ve misyon ifadeleri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu
bilim araştırma deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.
Analiz sonucunda her iki ülke üniversitelerinin vizyon ve misyon ifadeleri
tespit edilen ögeler kapsamında benzerlik ve farklılıklar bağlamında tartışılmıştır.
In
this research, it was aimed to reveal the components used in the vision and
mission expressions of the universities in Turkey and England and to determine the
similarities and differences between them. For this purpose, vision and mission
statements which mentioned on the websites of universities in Turkey (n= 183)
and in England (n= 125) have been
examined. In the study, a qualitative research design phenomology was used and
the data were analyzed through content analysis method. As a result of the
analysis, the vision and mission statements of the universities of both
countries were discussed in terms of similarities and differences within the
context of the components identified.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 18 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.