The purpose of this study is to explore the relationship between conflict management styles preferred by the school principals and their negotiation skills. “Negotiation Skills Scale” and “Rahim Organizational Conflict Inventory- II” were used for collecting the data in this research. This study with a sample group of 48 schools and 381 teachers in the schools revealed that the main cause for conflict in the schools is communication incompetency /disorder and the most preferred conflict management style among the school principals is integrating (problem solving). The results also displayed that there is a high positive correlation between school principals’ negotiation skills and integrating conflict management style; a moderate positive correlation between school principals’ negotiation skills and their styles of compromise, accommodation and avoidance and a low negative correlation between school principals’ negotiation skills and their domination style
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin tercih ettikleri çatışma yönetim stilleri ile müzakere becerileri arasında nasıl bir ilişkinin var olduğunu ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak “Müzakere Becerileri Ölçeği” ve “Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği-II” kullanılmıştır. 381 kişiden oluşan bir çalışma grubu üzerinde yapılan araştırma sonucunda; okullarda çatışmaların en çok iletişim yetersizliği/bozukluğu sonucu meydana geldiği ve yöneticilerin en çok tercih ettikleri çatışma yönetim stilinin ise tümleştirme(problem çözme) olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuçlara göre ayrıca, okul yöneticilerinin müzakere becerileri ile tümleştirme çatışma yönetim stili arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde; uzlaşma, ödün verme ve kaçınma stilleri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde; zorlama stili arasında ise negatif yönde ve düşük düzeyde bir anlamlı ilişkinin olduğu saptanmıştır.
Anahtar Sözcükler: Okul yöneticileri, Çatışma Yönetim Stilleri, Müzakere Becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 16 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.