Bu çalışma; tüketicilerin, mağaza
tercihlerinde etkili olan faktörleri belirleyerek, bu faktörler ile mağaza
tercihlerinden duyulan memnuniyet arasındaki ilişkiyi açıklamayı amaçlamaktadır.
Aynı zamanda, bu çalışma tüketicilerin, mağaza tercihinden duydukları
memnuniyetin, bir bağlılık (sadakat) oluşturup oluşturmadığını ve bağlılığın,
mağazayı diğer tüketicilere tavsiye etmede etkili olup olmadığını bir model ile
açıklamaya çalışmaktadır. Araştırmanın modeli, kurulan hipotezlerle test
edilmiştir. Araştırmanın kapsamını; Malatya ilinde, birçok dünya markası
firmanın resmi bayiliğini yapan, yirmi yılı aşkın süredir hizmet veren bir
mağazanın müşterileri oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçları; tüketicilerin,
mağaza tercihinde önem verdikleri faktörlere katılım düzeyleri ile mağaza
tercihlerinden duydukları memnuniyet, sadakat ve mağazayı çevrelerine tavsiye
etmeleri arasında, anlamlı bir ilişkinin varlığını ortaya koymuştur. Bu yönüyle
çalışmanın, literatüre ve uygulayıcılara katkı sunacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 20 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.