Bu çalışma, sağlık eğitimi alan öğrencilerin Covid-19 ile ilgili bilgi, tutum ve davranışlarını belirlemek ve literatüre katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında oluşturulan 47 maddelik madde havuzundan uzman görüşü doğrultusunda 10 madde çıkarılmıştır. Öğrencilere 37 maddeden oluşan taslak ölçek uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. İlk aşamada açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. KMO değeri 0,807, Barlett testi skoru 3517,143 (p<0,000) olarak hesaplanmış ve verilerin analize uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 36 maddelik taslak ölçekten faktör analiz neticesinde 5 faktörden oluşan 20 maddelik ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğe ait açıklanan toplam varyans %63,008, maddelerin faktör yük değerleri 0,501 ile 0,875 arasında hesaplanmıştır. Belirlenen bu faktör yapısının uyumluluğu doğrulayıcı faktör analizi ile teyit edilmiştir. Uyum indeksleri; χ2/df=3,156, GFI=0,947, IFI=0,922, TLI=0,904, CFI=0,922, RMSEA=0,049, NFI=0,900 olarak hesaplanmış ve modelin verilerle uyumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin Cronbach Alpha değeri 0,848, aynı şekilde Cronbach Alpha değeri Faktör 1 için 0,886, Faktör 2 için 0,760, Faktör 3 için 0,827, Faktör 4 için 0,688, Faktör 5 için 0,673 olarak hesaplanmıştır. Çalışmanın neticesinde, geliştirilen Sağlık Eğitimi Alan Öğrencilerin Covid-19 Salgınına Yönelik tutum ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğu kanaatine varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 21 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.