Çalışma sonucunda, işletme kurucusu ve yöneticilerine
göre işletmelerin müşterilere yönelik kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları
ile işletmelerin kurumsal itibarları arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir
ilişki olduğu belirlenmiştir.
Anket, rekabet gücü yüksek, en fazla ihracat yapan
sektörler arasında bulunan, beş grupta toplanan ve hizmetlerle birlikte altı
sektördeki işletmelere elektronik posta yoluyla gerçekleştirilmiştir. Türkiye
genelinde, çalışan sayısı on ve üzerinde olan işletmelerin kurucu ve yöneticilerinin
katılımıyla yapılmıştır.
İşletme kurucu ve yöneticilerinin tahminlerinden hareketle, Türkiye’de
müşterilere dönük kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının işletmelerin
kurumsal itibarına etkilerini belirlemek
araştırmanın temel konusudur. Müşterilere yönelik KSS uygulamaları ve kurumsal
itibar ilişkisini açıklayan modeller bir diğer konudur.
Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) işletmelerin, faaliyetlerinde sadece
yatırımcıları değil, çevre, tüketiciler, çalışanlar, tedarikçi ve aracılar,
devlet ve toplum gibi paydaşlarını da hesaba kattığı, ekonomik değerlerin
ötesinde insani değerlere önem verdiği bir yaklaşımdır. Kurumsal itibar ise
paydaşlarının iletişim ve etkileşimleri sonucunda, rakipleri ile de kıyaslayarak
zaman içerisinde işletmeyle ilgili oluşturdukları algılarının toplamıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 19 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.