Water is an essential resource for prosperity; however, increasing pollution and consumption due to population growth have resulted in significant water scarcity. Problems related to water consumption and supply have become one of the main environmental problems that should be managed at the global level nowadays. According to the estimates, the world population will face a severe water shortage by 2050. The current study reveals whether attitudes, awareness levels, norms, and habits regarding water consumption in Türkiye differ by Generations Y and Z and gender. To this end, data were collected from 261 individuals using the online and face-to-face survey methods. The research findings revealed differences between Generations Y and Z in individuals' attitudes toward water conservation, water consumption habits, and frequency of paying attention to the waste of water. The study also demonstrated differences between men and women in attitudes, water consumption habits, and efforts to conserve water. The analysis results showed that Generation Y is more careful and devoted regarding water consumption and tends to exhibit more consistent behavior in terms of turning their attitudes into behavior.
Generations water consumption water conservation sustainability social marketing
Su, refah için hayati bir kaynaktır, ancak nüfus artışı nedeniyle artan kirlilik ve tüketim önemli su kıtlığına yol açmıştır. Su tüketimi ve su arzı ile ilgili sorunlar bugün küresel düzeyde yönetilmesi gereken başlıca çevresel sorunlardan biri haline gelmiştir. Tahminler dünya nüfusunun 2050 yılına kadar ciddi bir su kıtlığı ile karşı karşıya kalacağını öngörmektedir. Bu çalışma Türkiye 'de su tüketimine ilişkin tutumların, farkındalık düzeyinin, normların ve su tüketimine ilişkin alışkanlıklarla ilgili Y ve Z kuşaklarına göre ve cinsiyete göre farklılık sergileyip sergilemediğini ortaya koymaktadır. Bu amaçla 261 kişiden çevrimiçi ve yüz yüze anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Araştırma bulguları bireylerin suyun korunmasına ilişkin tutumlarının, su tüketimine ilişkin alışkanlıklarının, su israfına dikkat etme sıklıklarının Y ve Z jenerasyonları arasındaki farklılıkları ortaya koydu. Aynı zamanda tutumların, su tüketimine ilişkin alışkanlıkların ve su tasarrufuna ilişkin çabanın erkek ve kadınlar arasındaki farklılıklarını ortaya koymuştur. Analiz sonuçları Y jenerasyonunun su tüketimi konusunda daha dikkatli ve özverili olduğu ve sahip olduğu tutumların davranışa dönüşmesi konusunda daha tutarlı davranış gösterme eğiliminde olduğunu göstermektedir.
Jenerasyonlar su tüketimi suyun korunması sürdürülebilirlik sosyal pazarlama
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025Cilt: 26 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.